Pallrade mig iväg till Nackademin i morse. Psykologin var på studiebesök och hade snott en del av eleverna så jag hade tre tjejer idag. Förra veckan hade jag ju min genomgång av Flash inför att de ska göra sina bildspel. Idag pratade vi konsthistoria. De ska göra en bildanalys utifrån en konstnär, konstriktning eller ett tema. De tre tjejerna fastnade till slut för var sitt tema; helvetesbilder genom tiderna, hur kvinnokroppen skildras samt Adam, Eva och paradiset. Jag hade med ett antal böcker med om konsthistorian eller enskilda konstnärer. Sen sökte de också på nätet efter att jag gett dem ett antal namn från varje århundrade - bra träning för mig. De hittade och sparade ner det mesta av det bildmaterial som de behöver.
Därefter gick jag även kort igenom hur de skulle göra för att skriva ett bildmanus till bildspelet. Det måste vara klart innan de börjar sätta ihop arbetet i Flash, där är det svårt att ändra och flytta om.
Samtidigt har jag nu lärt mig hur man lägger till och tar bort bildrutor mitt i, hur man kopierar och flyttar i timeline. Mycket användbart när man kommit en bit.
onsdag 26 november 2008
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar