Igår var det fullt upp omän inte stressigt precis och utan tillgång till dator.
Designgänget ritade och sågade mönstret på elementskydden till matsalen. Det blev en hel del ritningsarbete och matte för att få allt att stämma.
Hela eftermiddagen hade 2:orna måleri. En underbar lektion där alla eleverna sitter och målar i lugn och ro går runt ibland till kompisarna och samtalar om varandras bilder. Lisa och jag hade inte så mycket att göra så vi målade själva, olja på duk. Verkligen supermysigt var det. Dricka lite te, vandra runt bland eleverna och samtala om deras bilder och så få måla lite själv. Kan man ha det bättre. Jag blir verkligen lockad av att arbeta på gymnasiet. Då måste jag bara läsa ännu en termin. Får se om det känns rimligt och möjligt.
Idag hade eleverna nationellt prov i svenska hela förmiddagen så jag satt i datasalen och arbetade med Flash och gjorde instruktioner till eleverna med hjälp av skärmdump. Jag ska ha ett arbete med estet3:orna fram till jul. Lisa går ner i tid 25 % så jag ska ha dem själv på onsdagsförmiddagarna. Efersom det fungerar med vårt schema se fortsätter jag även efter praktiken fram till jul.
onsdag 12 november 2008
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
2 kommentarer:
Grattis Helena du skaffar dig x:tra jobb på praktiken. Låter helt super. Klart du ska jobba på gymnasiet.
Jag måste säga att jag blir mer och mer lockad av att gå över till gymnasiet. Måste plugga ännu mer bara - blir aldrig klar. Skönt med lite extrapengar också nu till jul.
Skicka en kommentar