Puhh,
jag är helt slut efter två och en halv timmes flashintro. 6 tonårstjejer som inte provat på Flash innan och som undrar om det här ska ingå i bild och form. Dessutom kom några indrällande efterhand. Några djupa andetag och sedan var det bara att köra. Som tur var hade jag gjort min Flashmanual med skärmdumpar som de kunde använda. Jag visade först med kanon på tavlan och så gjorde de efter. Och så sprang jag förståss mellan deras datorer. Skönt att de inte var fler. "Men vad fan är det här för jävla program" och "Det måste vara fel på det här programmet, det bara funkar inte". Som tur var är det inte så länge sen jag var där själv så det är lätt att förstå hur de känner sig. Jag fick med mig den tjej som annars lätt kan sätta sig på tvären. Hon greppade snabbt vad som gällde och tog sig igenom hela häftet delvis på egen hand. Superskönt!
Nästa lektion ska de börja skriva ett storyboard för sitt bildspel och lägga upp hur de vill presentera sin bildanalys. Då är hälften av eleverna borta på ett studiebesök med psykologin. Det är som det är! Jag lär inte få så stor grupp i alla fall.
Nu är jag superhungrig - dags för lunch!
onsdag 19 november 2008
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
1 kommentar:
Tjabba !!!
jisses vilken grejj du gör! jag e helt impad ! och irriterade elever - ja det är så skönt tycker jag hehe för då vet jag att det int är nåt fel på mig när jag svär framför flash :) lycka till!kram
Skicka en kommentar