torsdag 6 november 2008

Jag kommer bli flashspecialist!

Har suttit nästan hela dagen och pysslat med flash för att kunna undervisa eleverna i det. Nu tycker jag att det är riktigt kul. Jag har lärt mig en massa nytt av multimedialäraren, Louise.

Idag var jag med henne på lektion när hon hade estet-3:or i multimedia. De gör en presentation av en vara, förening, företag eller liknande. Många av eleverna är väldigt duktiga och jag gick omkring och snappade upp allt jag bara kunde. Till min lycka hände det faktiskt också att jag kunde tillföra något litet och visa hur de kunde göra.

De har tre datasalar på skolan. Den vi var i idag var för helklass. 30 datorer som alla har CS3. Inte riktigt som på min skola. Det känns verkligen lyxigt.

Inga kommentarer: