tisdag 4 november 2008

Dag 2

Har precis varit med en liten grupp designelever i röda villan. De har designat elementskydd till matsalen och höll nu på med att rita upp mönster och skära ut. Lätt stämning och sköna samtal.

En hel del elever som inte dyker upp på lektionerna. Vet av en kompis som är bildlärare på gymnasiet att det kan bli mycket jobb med IG-varningar i mitten på terminen pga omotiverade elever. Ska bli intressant att se hur det följs upp här på skolan. Jag ska idag vara med på några utvecklingssamtal - om det är okej för eleverna. Det ska också bli intressant. Jag har kollat lite kort på skolans IUP. De verkar ha en ganska enkel mall där alla fyller i ganska kort för varje ämne. Jag ska kolla närmare på vad det är de skriver i sina omdömen.

Just nu är Lisa på ledningsgruppsmöte. Det deltar inte jag i. Jag vet inte riktigt varför men det är samtidigt ganska skönt att slippa. Jag har deltagit på tillräckligt många på min skola.

Efter lunchen är det dags för akrylmåleri.

Ikväll ska jag diskutera bedömning av elevtexter på min svenskakurs. Intressant men det blir en lång dag.

Inga kommentarer: