Har precis avslutat förmiddagens arbete med estet3:orna i Flash. Idag skrev de storyboards över sitt arbete för att få koll på upplägget. En tjej kom idag för första gången så det var till att snabbt sätta in henne i arbetet. Hon bestämde sig för att göra sitt arbete utifrån art noveau och samlade idag bilder, konst, design och arkitektur. Först var hon lite skeptisk till uppgiften men sen när hon fick se mitt exempel på hur hon kunde använda Flash fick hon idéer och satte fart.
En tjej har valt att jämföra David LaChapelles bilder med äldre förlagor i konsten. Hon satte igång med att skriva och lägga in första bilderna i Flash. Så fort det går emot henne blir hon galen och hatar programmet och uppgiften. Sen i nästa sekund fixar hon det och är hur glad som helst. Vi kanske inte levde ut det lika tydligt men visst kan man känna igen sig.
Två av tjejerna är väldigt seriösa och har kommit långt i själva analysen. De börjar nog arbeta i Flash nästa gång.
Igår började vi med grundmålningen av elementskydden som de håller på med på designen. All sågning blev också klar. På torsdag borde de bli helt klara för att sättas ihop och sättas upp.
På eftermiddagen fortsatte estet2:orna med sina akrylmålningar. De flesta börjar nu bli klara. Nästa vecka ska det arbetet avslutas. Glömde kameran igår så jag kunde inte fotografera av deras bilder då men imorgon ska jag foto så mycket jag kan.
Förstod först nu för en stund sedan att vi ska visualisera vår praktik inför varandra. Har inte riktigt uppfattat det innan. Måste nog sitta imorgon kväll med det. Har inte riktigt någon uppfattning om hur jag ska göra. Ska det var klart till på fredag eller får vi någon tid då på Konstfack, tro?
onsdag 3 december 2008
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
2 kommentarer:
Hej Helena, modigt av dig att undervisa i Flash, jag hoppade över det men gjorde mycket annat i stället. Angående fredagen så får vi ingen förberedande tid då utan ska börja examinera på en gång. Däremot tror jag att det inte behöver vara så stort. Jag tänkte göra en powerPoint och presentera fotouppgiften som jag hade med eleverna. Ska sätta ihop de ikväll plus producera till julmarknaden. Vi ses imorgon!
hej ja shit jag sitter nu kl 23 och har skrivit mitt avslut på bloggen och ska skriva i din och jaha, ska man ha en visualisering? hehe va fasen...jag hoppas det räcker med att visa elevarbetena?
Skicka en kommentar