På förmiddagen var jag med på en lektion i svenska med bygg 2:or. De arbetade med språksociologi -hur språket påverkas av kön, social bakgrund, uppväxtmiljö, arbete mm. Det var kul att vara med och se upplägget.
På eftermiddagen hade vi estet1:orna i form. De håller nu på och ska formge sin skulptur till en offentlig plats. En stor skulptur på Sergels Torg för att hylla Stockholm vinddrivna och udda existenser i blandat material. En hållplatsstolpe som ska prydas med eldsflammor och annat som slingrar upp längs stolpen. Ett svar på det stora vindruvsfatet vid Bofils båge (Södra station).
Eftersom jag inte kommer se skulpturerna färdiga får jag be Louise att skicka till mig efteråt. Det ska bli väldigt kul att se vad de gör av det. Alla gillar i alla fall uppgiften och har fått idéer och kommit igång. Det här gänget kommer jag verkligen att sakna de är så otroligt mysiga att jobba med.
måndag 1 december 2008
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar